תוכנית לימודים 40+

לימודי המשך

שנת הלימודים מורכבת מחמישה קורסים. כל הקורסים יתקיימו באופן פרונטלי בבית הספר מוסררה בימי שלישי. התכנית מיועדת לבוגרי שנה ב׳ בצילום או מתעניינים שיימצאו מתאימים על ידי ועדת הקבלה.

להלן רשימת הקורסים (פירוט בהמשך):

1. קורס מרכזי – הנחיית פרויקט אישי. מרצה: יותם דביר (שנתי),
2. קורס צילום אדריכלות. מרצה: דוריאן גוטליב (סמסטר א'),
3. קורס צילום אנלוגי. מרצה: רם ברכה (סמסטר ב׳)
4. קורס הצבה בחלל. מנחה: עינת עריף-גלנטי (סמסטר א׳)
5. קורס סטודיו מתקדם. מרצה: אסף אלבוחר (סמסטר ב')

יום לימודים מלא אחת לשבוע – יום ג׳, משעות הבוקר עד שעות הערב. ביום זה ייערכו – על פי רב – שלושת השיעורים.

התוכנית כוללת:

25 מפגשים: 21 מפגשים לאורך השנה בכיתות עם מרצים קבועים (10 בסמסטר א׳, 11 בסמסטר ב׳. אורך המפגש 3 שעות אקדמיות), 2 סדנאות עם מרצים אורחים ו-2 סיורי גלריות ייחודים לתוכנית.

מה עוד מקנה לכם שכר הלימוד:                                                                  

שימוש במעבדה הדיגיטלית לרבות הדפסות במחיר מסובסד, שימוש בספרית בית הספר, שימוש במחסן הציוד בהתאם לנהלים, השתתפות בכל המתרחש בבית הספר (מוסררה במדבר, פסטיבל מוסררה מיקס, פתיחות תערוכות, שלל אירועי תרבות ועוד), שימוש בכל מתקני בית הספר שיעמדו לרשות הסטודנטים (כגון סטודיו לצילום, עריכת וידאו וכדומה).

בנוסף לתוכנית הייחודית למסלול 'ארבעים פלוס', תוזמנו להשתתף גם בתכנית הסדנאות המשותפת לשנים ב' + ג' של המחלקה לצילום. תכנית זו תתקיים בימי ראשון לאורך כל שנת הלימודים והיא כוללת הרצאות, סדנאות אורח, סמינרים קצרים ועוד. בהמשך יישלח לו"ז מסודר של המפגשים.

* פתיחת שנת הלימודים מותנית בהרשמה של 10 סטודנטים.

* שכר הלימוד של התכנית המלאה הוא 10,130 ש"ח.

הנחיית פרויקט אישי
מנחה | יותם דביר

מועד קיום המפגשים: יום ג׳ 10:30-13:00, שנתי

בשיעור זה ימשיכו הסטודנטים במחקר ופיתוח של גוף עבודות אישי חדש או בנושא אותו הם מבקשים להעמיק. שיעור זה יהיה מבוסס על מפגשים קבוצתיים וחשיפה לאמנים וגישות שונות בצילום וכן הצגת תוצרי המחקר האישי לקבוצה לצורך ביקורת ושכלול הפרויקט.

צילום אדריכלות
מנחה | דוריאן גוטליב

מועד קיום המפגשים: יום ג׳, 14:00-16:30, סמסטר א׳

הקורס ינוע ב־2 צירים מרכזיים: הטכני והרעיוני. בתחילת השנה נלמד כיצד לצלם חללי גלריה לצורך תיעוד תערוכות ו/או חלל במרחב הציבורי הן באמצעות המצלמה, והן באמצעות עיבוד התמונה לאחר מכן בתוכנת הפוטושופ. בחלק השני נעסוק בצילום אדריכלות ככלי רעיוני. נלמד דרך דוגמאות מאמנים שעושים שימוש באדריכלות בכדי להעביר רעיון, וכן נתנסה באמצעות פרויקט אישי העוסק בשאלת המקום דרך ייצוגים אדריכליים.

 

צילום אנלוגי וחדר חושך למתחילים
מנחה | רם ברכה

מועד קיום המפגשים: יום ג׳, 14:00-16:30, סמסטר א׳

בשיעור זה יחשפו הסטודנטים לעולם הקסום של חדר החושך. הסטודנטים ילמדו כיצד לצלם בסרט 35 מ׳׳מ, לפתח ולהדפיס צילומים בשחור ולבן במעבדה האנלוגית. הקורס ילווה את הסטודנטים מצעדים ראשונים במעבדה ועד לימוד של טכניקות מתקדמות במעבדה.

*ההשתתפות בקורס דורשת רכישת מצלמה אנלוגית, פילמים וניירות צילום.

 

 

סטודיו מתקדם
מנחה | אסף אלבוחר

מועד קיום המפגשים (יום בשבוע, שעות): יום ג׳ 17:00-19:30 סמסטר ב׳

קורס סטודיו מתקדם מיועד עבור צלמות וצלמים מנוסות ומנוסים אשר מעוניינים להעמיק את השליטה במרחב הסטודיו על מנת להפיק מתוכו דימויים צילומים מורכבים ברמת ביצוע טכני גבוהה. יחד נסקור ונתרגל אופנים וטכניקות מתקדמות בצילום סטודיו של מוצרים, תקריבים מורכבים ומעובדים, דיוקנאות, מערכי תאורה נרחבים ויישומי תאורה נוספים. בסוף הסמסטר נקיים הגשה מסכמת של שלל העיסוקים או לחילופין של עיסוק נבחר מתוך הרצף שיפותח אל סדרה אישית מנוסחת.

הצבה בחלל
מנחה | עינת עריף-גלנטי

מועד קיום המפגשים (יום בשבוע, שעות): יום ג׳, 17:00-19:30, סמסטר ב׳

המימד השלישי או השלם גדול מסכום חלקיו

תצלום הוא יצירה דו-מימדית הנצפית על מסך או כהדפסה, אך מה קורה כשנציב לצידו תצלום נוסף? או סדרה של תצלומים? או דימויים שונים בתכלית? ותצלומים בגדלים שונים? מה קורה כשאנו מקיפים את הצופה בעבודות חזותיות ומאפשרים לו להכנס אל תוך חוויה כוללת שיצרנו? עם התבססותו של הצילום הדיגיטלי ולצידו השימוש בפוטושופ, החלה לפרוח תנועה נגדית שמבקשת למרוד בדו-מימדיות של הצילום ולחזור אל התצלומים המודפסים, להפוך אותם לאובייקטים פיזיים, ע"י קיפול, גזירה, שילוב בין תצלומים, תפירה על גבי התמונה, הדבקה, חירור, ציור, חריטה ועוד. פעולות אלו מתערבות בדימוי ומשנות את משמעות הדברים. לעיתים השינוי מביא עימו ביטוי משעשע או סוריאליסטי ולעיתים מעצים רגשות אחרים ופועל אפילו כמחאה חברתית מובהקת. בקורס זה נלמד על הדימוי המצולם הבודד כחומר גלם ראשוני וממנו נצא לבדיקת האפשרויות והתכנים הגלומים בו, נרחיב את הבנתנו אותו והשפעת דרך ההצבה ואופן התצוגה שלו על קריאתו, ועל הבעת תוכן ורגש באמצעותו. נלמד על אמנים שונים שהופכים את היצירה הצילומית שלהם למורכבת ומעמיקה על ידי הרחבתה להצבות תלת מימדיות שונות וכמובן נתנסה ביצירת דימויים, סדרה והצבות המרעננות את המחשבה על המדיום.