בקורס נערוך הכרות עם הפוטותרפיה ככלי שמעודד צמיחה פסיכולוגית ושינוי תרפויטי. נבדוק את ההקשרים בין צילום לטיפול, ונבחן כיצד ניתן לעבוד עם הפוטותרפיה בהתאם לאוכלוסייה, לסוג האבחנה, למטרות ולשלבים בטיפול. בין הנושאים שיילמדו: היסטוריה של הפוטותרפיה, טכניקות של פוטותרפיה, צילום כאמצעי השלכתי, הצילום כביטוי של חלקי "העצמי" ועוד . הלימוד ייעשה באמצעות דיון וניתוח של חומר תיאורטי ושל מקרים טיפוליים מהשדה, בשילוב התנסות בתרגילים מתחום הפוטותרפיה.
בסדנה נבחן את הקשר בין "כלל היסוד הפסיכואנליטי", המזמין את המטופל לומר כל שעולה על דעתו ולהשהות ביקורת וצנזורה, לאופנויות שונות של מבט בטיפול.
באמצעות התבוננות בעבודות צילום ווידאו נבחן יחסים שונים בין מבט לבין דיבור במרחב הטיפולי. בהמשך לכך, דרך התנסות סדנאית, ניתן מקום לאפשרות הטמונה בשימוש בצילום ותצלומים במהלך הטיפול כדי לאפשר ולעודד זרימה אסוציאטיבית.
בקורס חווייתי זה נלמד כלים של עבודה בצילום (ווידאו וסטילס), יצירה וכתיבה חופשית, שניתן להשתמש בהם בטיפול. תהיה התייחסות ספציפית לעולם הטיפולי/מקצועי של כל סטודנט/ית. הקורס יכלול בין היתר: דיוקן עצמי בוידאו, הקרנת דימויים צילומיים, צילומי זהות ותרבות וכתיבה יוצרת ככלי להתבוננות בתהליכים של הפוטותרפיה. במפגשים יובאו טקסטים ודוגמאות מתחום הפוטותרפיה לדיון ולהמחשה.
שיתוף הפעולה בין תחומי הדרמה והצילום יכול להעשיר, להפרות, ואף לווסת את התהליך התרפויטי: דרמה הנה חוויה של זמן הווה, הנוצרת ב"כאן ועכשיו" תמידי ונעלמת כלא הייתה; צילום מהווה עדות שמנציחה את החוויה בזמן. תהליך תרפויטי זקוק לשני סוגי החוויה האלו, הטומנים בחובם פעולה והתבוננות.
סדנה זו מפגישה את המשתתפים/ות עם מושגי יסוד בדרמה-תרפיה, כגון "המציאות הדרמטית" ו"המרחק האסתטי". כמו כן, הסדנה מתייחסת להיבטים המשותפים והשונים של הדרמה-תרפיה והפוטותרפיה, תוך שימת דגש על השימוש בכלי הצילום במסגרת העבודה בדרמה-תרפיה.
בסדנה זו נלמד על המאפיינים של הטראומה הנפשית, וכיצד ניתן לעבוד עם טכניקות ייחודיות של הפוטותרפיה בטיפול עם המתמודדים עם טראומה. הלימוד ייעשה באמצעות התנסות חווייתית של המשתתפים וכן דיון בחומר תיאורטי ובדוגמאות מתוך העבודה בשטח.
קורס יישומי זה נבקש לחקור ולהעמיק ביחסי המטפל.ת והמטופל.ת בשדה הפוטותרפיה.
באמצעות תרגילים מונחים בפוטותרפיה, השבות צילומיות וחומר קליני שיוצג על ידי הסטודנטים.יות נעסוק בנושאים כסטינג, אתיקה, העברה והעברה נגדית.
בנוסף נבין את שדה הפוטותרפיה ויישומה באמצעות הצגות מקרה של מטפלות המתמחות בתחום. כל אלו ידגימו את כוחה של הפוטותרפיה בטיפול ואת האפשרויות הגלומות בה להבין את השדה הטיפולי דרך עיניים חדשות.
המסע אל מעמקי הנפש הינו אינסופי, מרתק ועשיר ומציע תהליכים של חיפוש אחר משמעות וכוחות דרך מפגשים עם המסקרן והמפתיע, עם המרתיע והמאיים, עם הסמוי והגלוי.במהלך הקורס נצעד יחד בשבילי האור וצל, הפנים והחוץ, הנשקף והמשתקף.נתנסה במגוון טכניקות בפוטותרפיה בליווי קטעי קריאה וסרטונים רלוונטיים.הקורס ילווה בדוגמאות מעולם הטיפול והאמנות ויישען על מושגים רלוונטיים, בין היתר מתוך התיאוריה היונגיאנית.
בסדנה זו המשתתפות/ים יעברו תהליך צילומי המבקש לחקור תחום או נושא אישי שמעסיק אותן/ם. הנושא יכול לנוע על הציר בין האישי למקצועי ויכול לכלול כליים וטכניקות עבודה שנחוו במהלך לימודי הפוטותרפיה, או לגעת במושגים מתחום הטיפול או הצילום שהם רלוונטיים למשתתפ/ת ולקורותיה/ו.
הדגש יהיה, כמו בטיפול, בעבודה מתמשכת, תהליכית, בין זיקוק להפשטה, בין סלקציה לאינטגרציה.
הדרך לתוצר הסופי תהיה כמו בטיפול בצילום, מתוך אמון ביכולתו של התהליך היצירתי להדהד את המהלך הרגשי ומתוך התבוננות מודעת בהבנות הנפשיות שמתגלות בתמונות. ב"מרחב הביניים" בין הנפש ליצירתה ננסה להתחקות באופן מודע אחר חוש הראיה, לבחון דפוסי ראיה ולהבין את משמעותם הרגשית עבור המשתתפים.
במהלך החקירה האישית, יתנו המשתתפות/ים משוב אחת לשני/ה ויחד ננסה לגלות, מעבר לשפה הצילומית הפרטית – את אפשרות קיומה של שפה סימבולית קולקטיבית קבוצתית.
בשיעור המסכם של הקורס יוצגו התוצרים האישיים בדרכים מגוונות לפי הבחירה של כל סטונדנט/ית .
בסדנה זו המשתתפים יתנסו בתרגילים שונים מעולם הקולנוע. נערוך היכרות עם מונחים מעולם הקולנוע (המבע הקולנועי).השימוש בטכניקה הקולנועית מאפשרת לעורר לחיים את התמונה המצולמת, להשמיע ולהראות את הסיפור האישי והקבוצתי, לתת ביטוי רגשי דרך יצירה, ולחוות עשייה מעשירה ומגוונת בשיתוף פעולה קבוצתי.טכניקת העבודה הקולנועית שנלמד מיועדת במיוחד לעבודה קבוצתית, עם מגוון רחב של אוכלוסיות. ביצירת הסרט נעשית עבודת צוות באמצעות מצלמה יחידה המשרתת את כל חברי הקבוצה. כמו כן, זוהי עבודה המאפשרת ביטוי למגוון כלים אמנותיים: כתיבה, משחק, צילום ועוד, המאפשרים למשתתפים להעלות תכנים משמעותיים תוך מרחק רגשי מתאים.