הקורס מבוא להקשבה מיועד לחדד את הרגישות השמיעתית בהקשרים של סאונד, סביבה, גוף, חומר ויצירה. נדבר על אפשרויות שונות של האזנה ושמיעה: בטווח הקרוב ביותר (הארכיטקטורה של האוזן, והרחוק, המופשט והסימבולי (ההרמוניה של הספירות).
נתרגל פרקטיקות הקשבה שונות, נדמיין אפשרויות להרחבת גבולות השמיעה וההאזנה ונתנסה בפרקטיקות של הקלטות שטח ועבודות סאונד.במהלך הקורס יהיו מספר עבודות להגשה וכן חומרי קריאה והאזנה באופן שוטף.
לימוד ידע תיאורטי ופרקטי של עקרונות ותהליכים אקוסטיים, חקירת עולמם של כלי הנגינה השונים, תכנון ובנית כלי נגינה אקוסטיים מכל משפחות כלי הנגינה. בקורס זה ילמדו טכניקות, שימוש בחומרים וכלי עבודה הדרושים לבניית כלי נגינה, והסטודנטים יבנו כלים ע"פ יכולתם הטכנית.
בקורס זה נלמד וננגן את המערכת המוזיקלית של ה"מקאם". נכיר את הסולמות והתנהגותם, את מאפייני המיקרוטונאליות של המקאם המצרי ונפתח כלים לשמיעה וביצוע של מוזיקות המבוססות על מערכת המקאם. הקורס משלב במקביל לצד המעשי, מבוא להיסטוריה המוזיקלית של המוזיקה המצרית הקלאסית והמזרחית במזרח התיכון שמטרתו היא חשיפת ההבנה והידע המוזיקלי וההיסטורי של תלמידי הקורס לכאן ועכשיו התרבותי" מזווית לוקאלית.
תיאוריה שנה א׳ עוסק במבוא ליסודות התיאורטיים של המוסיקה המערבית. מטרת הקורס לחבר בין המימד התיאורטי לבין הפרקטיקה המוסיקלית באמצעות פיתוח ושליטה במיומנויות של קריאת וכתיבת תווים, שירה בסולפז׳, פיתוח שמיעה פנימית, הלחנה וביצוע של יצירות חד קוליות ודו קוליות. הקורס מתמקד בהיכרות עם מערכת הצליל הטונאלית דרך עיסוק במנגינות עממיות ומזמורים דתיים ובאמצעות לימוד מתודי של קונטרפונקט. הקורס שואף להקנות לסטודנט/ית כלים הרלוונטיים למגוון רחב של עשייה מוסיקלית ולעודד מחשבה ביקורתית סביב סוגיות אסתטיות וקומפוזיטוריות.
הקורס מקנה הבנה רחבה בתפעול והבנה של עיצוב סאונד בעולם הדיגיטלי באמצעות סינטיסייזר וטכניקות סינטזה מגוונות(חיבורית,חיסורית,WAVETABLE,גרנולרית), כמו כן גם באמצעות שימוש בסאונדים מהעולם האמיתי(סמפלר). מטרת הקורס היא הקניית הבנה קונספטואלית של עיצוב סאונד אישי אשר ירחיב את ארגז הכלים המוסיקלי של הסטודנט/ית וימתח את גבולות היצירה שלו. השיעור מתבסס על תוכנת Reaktor וAbleton Live.
הקורס הוא הכרות ראשונית עם קומפוזיציה מוסיקלית כארגון של חומרים סונוריים כאשר השאלות המרכזיות הן אילו שביסודן מעסיקות והעסיקו מלחינים לדורותיהם: אילו חומרים בוחרים, איך מתחילים, איך ממשיכים ואיך מסיימים. בהמשך, נתוודע לחמרים הסונוריים האפשריים – צלילים שמקורם בכלי נגינה, צלילים אלקטרוניים, צלילים שמקורם בסביבה (Soundscape ) וגם, צלילים בעלי גובה מוגדר וכאילו שאינם בעלי גובה מוגדר. כמו כן נבחן את תכונותיהם – גובה, משך, גוון.
לאחר הכרות עם החומרים הסונוריים ותכונותיהם תהיה התנסות באופנים בסיסיים של ארגון דוגמת חזרה ושינוי, ריבוי קולות, ארגון אופקי(קונטרפונקט) לעומת אנכי (הרמוני). במקביל יושם דגש על הקומפוזיציה כדרך להבעה עצמית וליצירה אישית דרך בחירת החומרים לעבודה ווהפרקטיקות שיאפשרו זאת.
לימוד קצב דרך הקשה. העבודה תתמקד בנגינה אישית וקבוצתית על כלי הקשה שונים, וביצוע קטעי קצב וגרוב של הקבוצה ויחידיה.
לידתה של המוזיקה: בין פולחן לשלטון, הרוח הרומנטית, שינוי, מרד, מחאה, אנרגיה – מה הוא הדחף המהפכני? גישות שונות למהפכה: המקורות הרגשיים של המוזיקה החופשית, המקורות המהפכניים של מוזיקה ממוקדת סאונד.
מטרת הקורס הם לימוד ותרגול טכניקות ומיומנויות הקלטה, הפקה ועיבוד סאונד, בסביבת האולפן והבמה. משתתפי הקורס יעברו לימוד תאורטי שיתלווה בתרגול פרקטי לאורך כל השנה להכרת הטכנולוגיה הקיימת באולפן המודרני. בסופו של הקורס הסטודנטים יגישו יצירה מוזיקלית שהופקה על ידם, בתכנון מראש ובשימוש שלל הכלים שקיבלו במהלך השנה.
הקניית כלים בסיסיים לעבודה מוזיקאלית בעולם הדיגיטלי. דרך לימוד של התוכנה המובילה בתחום היצירה האלקטרונית Ableton Live נכיר את יסודות המידי, הסיקוונסינג, עיצוב צלילי (Sound Design) ועיבוד צלילי (Sound Processing). כמו כן נתנסה בעבודה עם קונטרולרים וכרטיסי קול ובהופעות חיות בהן משולבת העבודה הדיגיטלית.
בקורס "החלל הפנימי – החלל החיצון" נעמיק את האחיזה וההתנסות בשתי יחידות סונוריות. הראשונה היא מוזיקה מבוססת הקלטות שטח, נלמד תאוריה, מוזיקה וטכניקה. ביחידה השנייה נלמד את מבנה הרמקול – מין הפנים אל החוץ, מהטכנולוגיה אל השימוש האמנותי.