תערוכות עבר
תערוכת בוגרי.ות התוכנית 40+ של המחלקה לצילום
2023
תכנית הלימודים הדו שנתית ארבעים פלוס, מלמדת צילום כאמנות עכשווית, ומיועדת לקהל מרקעים שונים. התערוכה של 16 בוגרי ובוגרות התוכנית לשנת 2023, משקפת את הישגיהם ואת התהליך הלימודי, הטכני והרעיוני, אותו עברו הסטודנטיות.ים במהלך שנתיים ושלוש שנות לימודים.
התערוכה מהווה נקודת שיא בלימודיהם, ובה נראות תוצאות מחקר צילומי מתמשך, והתמודדות עם סוגיות אישיות וחברתיות באמצעות פניו השונים של המדיום הצילומי.
הנסיבות
2023
מורל דרפלר, אמן ומרצה בבית הספר לצילום מוסררה, נהרג בפיגוע ברכבת בנהריה בשנת 2001, מאז מתקיימת בגלריית מוסררה לאמנות תערוכה שנתית המקיימת דיאלוג עם יצירתו. בתערוכה הנוכחית, 'הנסיבות', מתייחסת האוצרת אורה לב לעומק פני השטח של פוטוגרמות שיצר מורל, ובהן יסודות של מציאות שנוכח בה ביטוי של עימות, חיות, אדם, הפראי והצבאי מיוצגים בצורה דו ממדית הירוגליפית. פני הקרקע נחפרים, נחרטים, נחקרים, המוכנות המתמדת לאיום נתפסת כמצבו הטבעי של העולם. העבודות שנבחרו לתערוכה בוחנות את האופן בו אנו מתבוננים במרחב המקומי ומנסחים לעצמנו נרטיב, התבוננות המתאפיינת בחידוד הדרגתי ואִטי של המבט על המרחב הגיאופוליטי בישראל.
לפעמים גלגולים נעשים בסתר
2023
לחרקים יש מקדמת דנא תפקיד מרכזי במיתולוגיות, בספרות ובאמנות. אולי דווקא הזרות הביולוגית שלהם, כביכול, היא שדחקה בנו לראות בהם איום ממשי ומטאפורי – ולא בני ברית ושותפים, האחראים במידה רבה גם למזון הטרי שלנו. המודעות האקולוגית של ימינו, המתהווה גם על רקע משבר האקלים, קוראת לשינוי תפיסתי. כבר ברור לנו שריסוסים אלימים ועיור מואץ גורמים לשינויים מרחיקי לכת במערכות אקולוגיות, וכי הפגיעה בדפוסי החיים של החרקים כרוכה בסכנת רעב כלל-אנושי ורעות חולות אחרות.
התערוכה הקבוצתית "לפעמים גלגולים נעשים בסתר", חותרת לכונן פרדיגמה חדשה אודות המחשבה האנושית לגבי חרקים. מחשבה חדשה המודעת לכך ש" אנו רק אורחים בעולם החרקים, אורחים מאוחרים מאוד ובלתי מנומסים". (מתוך: עולם קטן, דרור בורשטיין).
קיר אמן- צילומים מתארחים על הקיר שממול
2023
קיר האמן האינטימי יארח דימויים של צלמים מקומיים. הדימויים יתארחו ממול לפרויקט-"שיר טיפוס", ויקיימו איתו דיאלוג סמוי וגלוי. זו הצעה לשיטוט מחשבתי אינטואיטיבי המאפשרת מפגשים והקשרים חדשים בין הדימוי הצילומי על קיר האמן, לטקסט שנמצא מעבר לגבו במיזם-"שיר טיפוס".
דיוקן קבוצתי צלם.ת וצופה
2022
אוסף מוסררה, שני מהלכים
התערוכות המוצגות בשתי הגלריות בבניין ההיסטורי, מראות מקבץ תצלומים מתוך אוסף מוסררה , ועבודות נוספות, שהוצגו בתערוכות קבוצתיות בגלריות בית הספר לאורך השנים. שמות התערוכות מפנות את תשומת ליבו של הצופה אל אסטרטגיות של תלייה, ואל דיאלוג בין צילומים שנפגשו באקראי בתוך האוסף.
הגלריה ע״ש דרפלר
קו רוחבי וטוטם
2022
אוסף מוסררה, שני מהלכים
מפגש חזותי בין משפט צילומי צבעוני ורוחבי בעל תנופה עזה של מבטים ומחוות, לבין טוטם בשחור לבן של דיוקנאות , מקומות וסימנים. החיבור בין קו רוחבי לניצב, בין דמויות מפורסמות לאנונימיות ובין המקומי לבינלאומי מבקש לייצר דיאלוג ברמות שונות ובין תודעות צילומיות מגוונות כמו שעשוי לקרות בסלון הבית.
הגלריה החדשה
בראשית מחאה | והרוחות נושבות | פוטופואטיקה 10
2021
בראשית מחאה | דמעות אמרנו פנינים | פוטופואטיקה 10
2021
"דמעות, אמרנו, פנינים…" (ויקי שירן)
ד"ר ויקי שירן (1947–2004), מן המנהיגות הבולטות בתנועות למען צדק חברתי בישראל מאז שנות ה-70 של המאה ה-20, הייתה מקורבת ל"פנתרים השחורים" וממובילות תנועות המחאה שנולדו בעקבותיה: "אזרחים למען השכונות" ו"החזית המזרחית", פעילה מרכזית בתנועות מחאה מזרחיות פמיניסטיות וממייסדות תנועת "אחותי" ו"הקשת הדמוקרטית המזרחית".