תערוכות עבר
צמחיה עירונית ועשבים שוטים
2020
בתערוכה זו מוצגות יצירות המתכתבות עם סדרת הצילומים "צמחייה עירונית" שצילם מורל דרפלר ז"ל בין השנים 1983-1984. שלושים ושבע שנים מאוחר יותר, בתערוכה השנתית לזכרו, מגיבים האמנים לסדרה זו ולניסיון של דרפלר לייצר "טבע כפוי" מענפים נטולי שורשים שצילם על גג ביתו. הם מתבוננים על החוץ מתוך המרחב הביתי שלהם, ובוחנים באופנים שונים את יחסי הכוחות ויחסי הגומלין שבין האדם לטבע הסובב אותו. לעיתים הטבע מסתנן ופולש אל היצירה ולעיתים מעשה האמנות הוא שבורא אותו.
רוממות כחרב פיפיות
2019
בתהילים קמט נאמר על החסידים: "רוֹמְמוֹת אֵל,
בִּגְרוֹנָם; וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם". פירוש ישיר של
הפסוק מלמד שהחסידים גם הללו וגם אחזו בחרב.
משמעות אחרת גורסת כי באמצעות הרוממות הם
שומרים על עצמם מפני חרב פיפיות. אני מבקשת
להציע פירוש שלישי, המחבר בין רוממות לחרב
פיפיות: "רוממות כחרב פיפיות".
בין הברה להברה יש חלל ריק | פוטופואטיקה 9
2019
בין הברה להברה יש חלל ריק , המראה שירים של זלי גורביץ' לצד עבודות צילום, וידיאו, ציור והדפס שעוסקות בשפת האמנות. האוצרת אירנה גורדון בחרה את העבודות יחד עם המשורר זלי גורביץ, כי נמצא בהן דיאלוג סמוי עם שיריו של המשורר. בתערוכה נוכל לראות עבודות אמנות של שישה אמנים לצד שיריו המודפסים של גורביץ
ללא חרפה וללא תהילה | פוטופואטיקה 9
2019
"ללא חרפה וללא תהילה" אשר מגיבה ליצירתו הקנונית רבת ההשפעה של ט.ס. אליוט "ארץ הישימון" (במקור – "The Waste Land"). יצירה זו שנכתבה ב-1992 והפכה לאחת מאבני היסוד של השירה המודרניסטית, עוסקת במוות שבתוך החיים, בקרבן- מוות כעשוי להיות בורא חיים ובסמלי עקרות ואי ממשות של ארץ ישימון המודרנית.
Reference Part II
2019
תערוכה היא פרי שיתוף פעולה בין בית ספר מוסררה לבין איקונה – גלריה לצילום בגטו היהודי בונציה, לרגל 30 שנה לביה"ס ו-500 שנה לגטו. שכונת מוסררה בירושלים ושכונת הגטו בוונציה – שני אתרים שביניהם מרחק גיאוגרפי, תקופתי ונסיבתי ולכאורה אין להם מן המשותף – חולקים זהות תרבותית, אדריכלית ואנושית, שמאפיינה העיקרי הוא רב-קוליות. כל אחד מהם הוא מרחב עירוני עתיק בעל מגוון אנושי וקהילתי, עושר אדריכלי, ריבוי מוסדות חינוך ונוכחות בתי תפילה ודת ששוכנים זה בצד זה.
1968
2018
שנת 1968 היתה מהסוערות ביותר שידעה המאה 20 מאז מלחמת העולם השניה.ב-56 מדינות התחוללו מרידות ומחאות בעיקר של סטודנטים כנגד הפוליטיקה השלטת, מלחמת וייאטנם, זכויות אזרח, פמניזם, החימוש הגרעיני ועוד. הופעתם של הטלביזיה, הרדיו והמגזינים המצולמים הרבים העצימה את הדימויים של התקופה. הסרטים אודיסיאה בחלל של קובריק, הבוגר, תינוקה של רוזמרי, כוכב הקופים הפכו למובילי דרך. היוצרים ג'ימי הנדריקס, ארתה פרנקלין, דונה סאמר, ועוד רבים הובילו מוזיקה חדשה. המחזמר שיער עלה בברודווי. בישראל של אחרי מלחמת ששת הימים ניכרו סימני הזמן. מטוסי אל על החטופים, שידורים ראשונים של הטלוויזיה הישראלית. פרסי ישראל לאלתרמן, לפסל יצחק דנציגר והארכיטקט אידלסון.