המעוניינים, בנוסף לתעודת סיום לימודים במחלקה לפוטותרפיה בתוכנית הדו-שנתית, בתעודת סיום הכשרה בפוטותרפיה מטעם בית הספר מוסררה על שם נגר, ימשיכו את העבודה המעשית לשנה נוספת בליווי הדרכה להשלמת 600 שעות טיפול בפוטותרפיה, באישור צוות המחלקה.
המשך העבודה המעשית יכול להיות באותו מקום פרקטיקום בו עובדים הסטודנטים בשנה ב', או שאפשר להתנסות בעבודה מעשית במקום פרקטיקום אחר.
הקבלה לשנה ג' היא בתנאי השלמת כל חובות הלימודים של התוכנית הדו-שנתית ובכפוף להחלטת ועדת הוראה של המחלקה.
למעוניינות/ים, ניתן להירשם לקורסים בודדים.
14:00-17:00 הדרכה קבוצתית (קורס שנתי)
הדרכה קבוצתית על העבודה בשדה הטיפולי תוך מתן דגש לעבודה פוטותרפויטית.
17:30-19:45 קורסים שונים:
התמונה השלמה – עיבוד וריפוי טראומה בעזרת צילום | איריס בר (7 מפגשים)
בקורס נלמד מושגים הקשורים לטראומה ופוסט טראומה, כמו גם תהליכי ריפוי. נבין כיצד הצילום והתצלום מאפשרים עבודת עיבוד וריפוי תהליכית בעזרת תרגול ועבודה אישית.
קליידוסקופ – פוטותרפיה במרחב הקבוצתי | עדי מנחמי (5 מפגשים)
הבנת התהליך הקבוצתי והכרת השלבים בהתפתחות הקבוצה. התנסות בפעילויות והתערבויות קבוצתיות באמצעות כלים שונים מעולם הפוטותרפיה: עבודה בצילום השלכתי, צילום פעיל, עם אוסף תמונות אישי, קולאז' ודימוי מטופל.
פוטו ACT – מתוכן לאופן | דנה שור (5 מפגשים)
פיתוח היכולת לעבוד בגישות הגל השלישי של cbt באמצעים חווייתיים, מתוך חיבור בין הגישות הטיפוליות (אקט וטיפול באמנות), היוצר שפה טיפולית אינטגרטיבית, ומבוסס על הנחה שמטפלים באמנות יכולים להציע עבודה טיפולית שעיקרה "לחוות את" במקום רק "לדבר על".
קריאה מודרכת | שירלי גופר (3 מפגשים)
במפגשים נקרא טקסטים של הפסיכואנליטיקאי אדם פיליפס, נפרש ונחשוב יחד, ונקשור לשפת הצילום.
טיפול הורה-ילד | רונה תמיר (5 מפגשים)
בקורס נכיר את העבודה של טיפול הורה – ילד. נלמד על השימוש בפוטותרפיה כאמצעי לחיזוק הקשר הורה-ילד ולהרחבת ההבנה של היחסים, דרך ההתנסות המשותפת. הפוטותרפיה תהווה אמצעי להרחבת החשיבה בהתערבות הטיפולית. יתקיים דיון והעמקה בתיאורי מקרה והתנסויות בשטח.